Co to jest Elektroniczna Faktura i jak ją otrzymać?
Elektroniczna Faktura to dokument w formie elektronicznej, wystawiony za towary i usługi sprzedawane przez PRAXIS. Ma taką samą moc prawną jak zwykła faktura. Różnica pomiędzy e-fakturą a fakturą papierową polega tylko na sposobie jej dostarczania do Partnera.
Żeby zacząć korzystać z Elektronicznej Faktury, należy zapoznać się i zaakceptować Regulamin, pobrać plik Porozumienia, wypełnić i przesłać. W przypadku zmiany danych Partner zobowiązany jest do ponownego przekazania poprawionego Dokumentu zmiany adresu email. W każdej chwili można zrezygnować z otrzymywania faktur w formie elektronicznej i powrotu do standardowej wysyłki. W tym celu należy wypełnić Oświadczenie o wycofaniu akceptacji faktur w formie elektronicznej. Wszystkie wymienione dokumenty należy wypełnić i wysłać na nasz adres korespondencyjny.
Podstawa prawna:
Faktury elektroniczne mają - zgodnie z przepisami - taką samą wartość prawną, jak w formie papierowej. Na ich podstawie możesz dokonać rozliczeń podatkowych. Zasady przesyłania, przechowywania i udostępniania elektronicznych faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej określa rozporządzenie Ministra Finansów z 17 grudnia 2010 roku (Dziennik Ustaw z 28 grudnia 2010 Nr 249 poz. 1661).
Korzyści jakie otrzymujesz dzięki korzystaniu z faktury elektronicznej:
- Oszczędność papieru - faktura wysyłana jest do Partnera jako załącznik do emaila w formacie PDF.
- Skrócenie czasu obiegu dokumentów - możliwość wysłania e-faktury na więcej niż jeden adres e-mail, co przyspiesza prace związane z obsługą księgową dokumentów.
- Mniejsze koszty archiwizacji
- Troska o środowisko